Magazynowanie i outsourcing – wady i zalety

Być może właśnie stoisz przed biznesową decyzją, w której należy wybrać: albo stworzyć przestrzeń pod własny magazyn, albo zlecić magazynowanie na zewnątrz. Każda z tych opcji ma swoje wady i zalety, nie da się jednak ukryć, że outsourcing tego rodzaju usług każdego roku zyskuje na popularności. Jeśli nadal nie wiesz, która z opcji będzie optymalna w twoim przypadku, sprawdź wszystkie aspekty poniżej.

1. Magazynowanie: własne czy outsourcing? Wady i zalety

2. Magazynowanie w e-commerce

3. Outsourcing magazynowania – dla kogo?

Dysponowanie własnym magazynem dla wielu firm może się wydawać korzystne biznesowo i wizerunkowo. Nie zawsze jednak jest to najbardziej trafny wybór.

Magazynowanie: własne czy outsourcing? Wady i zalety

Magazynowanie we własnym zakresie w przypadku wielu firm stanowi przede wszystkim kwestię prestiżu. To wartość dodana realnie powiększająca majątek przedsiębiorstwa, a w przypadku firm rodzinnych – także inwestycję dla kolejnych pokoleń. To również koszt, dzięki któremu można zmniejszyć podatek VAT. Są także i ciemniejsze strony takiego wyboru, przede wszystkim związane z ekonomią. To dość duży koszt inwestycyjny i długotrwały proces budowlany. Trzeba także wygospodarować środki na zatrudnienie pracowników w strefie magazynowania, opłacenie sprzętu i licencji programów informatycznych. Wadą jest również brak możliwości dostosowania powierzchni do sytuacji firmy.

Odpowiedź na większość tych bolączek stanowi magazynowanie w outsourcingu. To zmniejszenie kosztów pracowniczych, brak konieczności inwestowania we własny sprzęt czy rozwiązania systemowe. W związku z tym ryzyko inwestycyjne jest niewielkie. Bardzo często opłata miesięczna dotyczy tylko faktycznie wykorzystywanej powierzchni – więcej na temat warunków można sprawdzić na: https://dblogistic.pl/. Dzięki temu firma może koncentrować się jedynie na swojej priorytetowej działalności. Jedyną wadą jest w zasadzie brak własności oraz – w przypadku przenosin magazynu – wymagający proces zmian.

Magazynowanie w e-commerce

Popularność internetowych zakupów przyczynia się do intensywnego rozwoju branży e-commerce. Magazynowanie w outsourcingu jest dla tej dziedziny kluczowe. Nie potrzeba budżetu inwestycyjnego, a dostawy odbywają się w sposób płynny. To pomysł na oszczędności czasu i pieniędzy.

Outsourcing magazynowania – dla kogo?

Magazynowanie jako outsourcing to propozycja i dla małych, i dla większych firm. Chętnie korzystają z tej opcji nawet przedsiębiorstwa, które swoje magazyny mają, ale sezonowo potrzebują powiększyć przestrzeń.